Activiteiten

We gingen vandaag gezellig slootjespringen.
Op deze manier vierde we de verjaardag van de meester!
Was gezellig!

Groetjes,
Groep 8
Uitnodiging algemene ledenvergadering Activiteiten schoolbreed 24-06-2019
Geachte leden, donateurs en overige betrokkenen bij Schoolvereniging VCO Bunschoten. Wij nodigen u van harte uit voor de Algemene Ledenvergadering op donderdag 4 juli.
Het jaarverslag en de agenda kan men vinden op de website van VCO Bunschoten. https://www.vcobunschoten.nl/vereniging/jaarverslag-/ 
Onderaan de blz. staat een link om deze te downloaden.
 
Uitje This is Holland Groep 5 20-06-2019
We stappen in de bus en iedereen heeft er zin in. Als we aan komen toen waaren we wat te vroeg. Toen zag iemand  de leters i amsterdam.Toen ging iedereen er heen we waaren toen daar en iedereen wou een foto. Van ons dus we waaren gewoon een fotomodel. Toen gingen we er in en toen gingen en we op de foto. En toen gingen we een trap op lopen en toen ontmoeten we een man die toen ons helpte we volgde hem. Naar een zaal waar je een filmpje te horen kreeg. Op dat filmpje zag je hoe het vroeger was en dat het water nederland`s bescherming was en toen het was af gelopen toen liepen we door een gang tot een lift daar ging je om hoog en toen kwam je bij een zaal hoe het nu is toen dat was afgelopen. Toen gingen we naar een andere zaal daar waar en stoelen en je moest daar een gordel om. En toen gingen de hekjes om laag en toen ging je naar vooren. En toen leek het net of je vloog en toen zag je heel nederland dat vond. Iedereen leuk op één na na Aron versteeg hij hat hoog te vrees en vond het een beet je te eng.  toen het klaar was gingen alemaal kinderen roepen. Nog een keer nog een keer! en toen gingen we naar beneden en toen vroeg juf sannen wie wel er mee naar de pont en toen. Zij de juf maak maar een rij buiten. En toen liepen we naar de pont naar sentraal station. EN toen gingen we naar de over kand en weer trug. Toen kwam de andere groep en die wou  ook en toen gingen we de een e groep heen en weer en de anderen gingen wagten tot de anor deren groep trug was. En iedereen zeur de ik wil eeten. en eindelijk daar waaren ze en toen moesten we ook nog nog een stukje truglopen het was een gezelige boel. Heel veel kinderen gingen glijen en toen gingen we weer naar de bus. En iedereen ging ziten en toen weer 1 uur terug rijden. en toen was de dag voor bij.

Groetjes David uit groep 5. 
Kunst centraal (kerk) Groep 5 06-06-2019
We hebben een e-mail van Frederika Kortenhorst ontvangen. Zij heeft op zolder oude spullen gevonden van haar over over over overgrootvader. Ze vroeg of wij konden helpen met haar zoektocht. Op de prent herkende wij de Hervormde kerk in ons dorp. Dit wel van jaaaaaaren terug. We hebben haar teruggemaild en zij nodigde ons uit om naar de Hervormde kerk te komen. Samen met groep 6 hebben we Fredrika Kortenhorst ontmoet. In de kerk vertelde zij een boeiend verhaal over hoe haar over over over overgrootvader hier in dorp terecht was gekomen. Ook mochten we de kerk bekijken. 

Dit was een project van Kunst centraal. Ieder jaar hebben we 2 projecten. Eén gericht op cultuur en de ander gericht op kunstzinnige vakken. 
thema: SCHATTEN Groep 1 13-05-2019
Vandaag zijn we gestart met het thema: SCHATTEN.
Er waren kinderen verkleed als piraat naar school gekomen.
Ook waren er spullen mee genomen naar school zoals boeken en een echte schatkist.
In de watertafel was flessenpost gekomen met een echte schatkaart erin.
We gingen dus met z'n allen opzoek naar de schat.
En...we hebben de schat gevonden.
Wilt u weten wat de schat was?
U kunt hem bij ons in de klas komen bekijken.
In de weken die gaan komen zullen we nog meer over dit thema leren d.m.v. spelen, ontdekken en knutselen.
Vraag uw kind erna of kom bij ons in de groep kijken!
Spreekbeurten Groep 5 24-04-2019
In groep 5 mogen de kinderen ervoor kiezen om een spreekbeurt te geven. 
Dit is een goede oefening voor groep 6. 
Veel kinderen hebben ervoor gekozen om een spreekbeurt te geven. 
Zo ook Isabel. Isabel hield haar spreekbeurt over poffertjes. 
Haar opa en oma hebben een eigen poffertjeskraam. Ze wist hier veel over te vertellen. 
In haar PowerPoint liet ze zien hoe poffertjes gemaakt worden, wat poffertjes zijn en welke materialen je nodig hebt om poffertjes te maken. 
Tot slot mochten we poffertjes gaan proeven bij haar thuis. Haar broer heeft de poffertjes voor ons klaargemaakt. 
Ze waren heerlijk!!!
 
'laatste x' Groep 2 16-04-2019
Vandaag zijn wij fanatiek gestart met groep 2 en het spel Ka-Boem! Hierbij gaat het om tactiek en inzicht, met tegelijkertijd veel incasseringsvermogen! Goed gedaan.
Groep 3 heeft weer een grote stap gemaakt in Word, Plaatjes plakken!!!!! Een zin typen en dan op google een bijpassend plaatje zoeken, knippen en plakken. Ga zó door met oefenen!
Groep 4 heeft prachtige woenstijnmonsters gemaakt en gepresenteerd, er is goed nagedacht over de overlevingskansen in de woestijn. Zij gaan nu aan de slag met verschillende soorten cactussen, dit gaan zij verwerken in PowerPoint. 
Groep 5 weet precies wat 'bioluminiscentie' inhoudt! Knap gedaan en goed verwerkt! Zij gaan nu een lied, gedicht of rap maken van 30 regels over een bedreigde vissoort.
Groep 6 heeft super veel ideeën bedacht om geld te verdienen! Gaan jullie deze ideeën uitvoeren? Zij gaan nu een geldquiz maken en uitvoeren, de resultaten gaan we verwerken in een grafiek. Succes!
Groep 7 heeft prachtige ontroerende columballades gezongen! Zij gaan nu een andere ontdekkingsreiziger uitkiezen, hiervan gaan zij een mindmap maken en presenteren in 1 minuut.

'Laatste x' vandaag voor mij, juf Caja gaat het overnemen!
Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle mooie, humoristische, leerzame en mooie momenten, we hebben echt stappen gemaakt! Ga zó door allemaal! 
Succes, groetjes juf Rianne
Oranje boven! Groep 2 11-04-2019
Vandaag zijn we naar de sporthal gelopen, hier heeft de oranjevereniging een voorstelling voor ons geregeld.
We hebben genoten, BEDANKT!
 
Stap(pen) maken... Projectgroepen 02-04-2019
Vandaag zetten wij 'grote' en/of 'kleine' stappen in onze ontwikkeling!
Super om te zien dat nieuwe dingen ontdekken en leren leuk is en doorzettingsvermogen geeft, ga zo door!

Groep 2 speelt het coöperatiev spel 'Leo de leeuw moet naar de kapper'. We hebben Leo in 3 dagen bij de kapper gekregen, jippie!
Groep 3 heeft Word verder ontdekt, we kunnenn nu ook in verschillende kleuren typen en tekst bewerken.
Groep 4 heeft prachtige presentaties gegeven bij de zelfgemaakte poster over de kameel. 1 presentatie is vanuit de kameel zelf gegeven, super leuk gedaan.
Groep 5 heeft op een geheel eigen creatieve wijze een voedselketen gemaakt, super gedaan! Wij gaan nu in 2 tallen een werkstuk maken over 'bioluminescentie'. Wat???? Ja, bioluminescentie! Met behulp van filmpjes, vertalingen en informatie hebben we al een begin gemaakt, ik ben benieuwd naar de resulaten.
Groep 6 heeft de geld-puzzel-tocht in elkaar gezet en uitgevoerd in 2 tallen. Nu gaan zij zelfstandig aan de slag met de volgende 2 opdrachten: 1. Geld-verdienen-poster. 2. Lotje uit de loterij.
Groep 7 en 8 hebben de 'Ik-ruik-de-nieuwe-wereld-wedstrijd' uitgewerkt, het enthousiasme spat er vanaf! Zij gaan nu aan de slag met de columballade, deze heeft een inhoud van 30 regels nodig. Succes!
 
leren = leuk! Projectgroepen 19-03-2019
Vandaag weer een nieuwe dag vol uitdagingen in de projectgroepen!
Leren = LEUK!

Groep 2 is geheugen gaan trainen met het spel 'think', welk dier, welke hoed en welk kado staat er op welke kaart! #executievefuncties
Groep 3 heeft een volgende stap gezet in het programma Word, we hebben de verschillende lettertypen bekeken en uitgeprobeerd, ook hebben we ontdekt dat we de lettergrootte kunnen veranderen!
Groep 4 heeft 3 fantastische toneelstukken neergezet! Super knap! Wij gaan nu een poster maken over 'de kameel', we hebben hierbij informatie nodig. Deze kunnen we halen uit boeken, ons informatieboekje of internet. Deze informatie gaan we verwerken op onze informatieve poster. Over 2 weken mogen we onze poster in 1 minuut presenteren. Zet 'm op kanjers!
Groep 5 gaat aan de slag met het maken van een voedselketen, we hebben eerst filmpjes bekeken en informatie gelezen hoe een voedselketen werkt en eruit ziet. Nu gaan we met onze eigen creativiteit een eigen voedselketen maken, van het leven in de oceaan.
Groep 6 gaat een 'geld-puzzel-speurtocht' maken voor de eigen groep, deze kunnen wij uitvoeren in de week van het geld, helemaal passend.
Groep 7 en 8 gaan de 'ik-ruik-de-nieuwe-wereld-wedstrijd' voorbereiden, uitvoeren in de eigen groep en nabeschouwen in 3 vlogs!

Allemaal succes!