'van proberen, kun je leren'

Algemeen 27-03-2018
Het was weer een dag vol met uitdagingen, hierbij hebben we lef en veel doorzettingsvermogen nodig!
Als we het dan voor elkaar krijgen, zijn we super trots op het resultaat en op het feit dat we niet opgegeven hebben.
Groep 1 gaat triominos junior spelen, heel goed kijken naar de kleuren en getallen! Wat is het dan balen als de getallen net verkeerd om zitten... En toppletree, met één hand! 
Groep 2 is gestart met concentra, dit is een soort sudoku met afbeeldingen. Dit heeft een paar zweetdruppeltjes gekost, maar het resultaat mag er zijn! Zij gaan hier verder mee oefenen. Ook hebben zij de 'gewone' triominos, nu gaan zij zonder kleuren de stenen proberen aan te leggen.
Groep 3 is begonnen met het spel 'woordzoeker', de woorden kunnen van links naar recht staan, maar ook van rechts naar links, van onder naar boven of  van boven naar onder en nog schuin... Ook het spel Rumis gaan we spelen, zo slim mogelijk bouwen zodat je van bovenaf gezien het grootse oppervlak in jouw kleur krijgt. 
Groep 4 gaat aan de slag met een eigen familiewapen,  net zoals de ridderfamilies vroeger hadden. Eerst gaan zij een ontwerp maken, passend bij hun gezin, daarna gaat ze dit ontwerp uitwerken en van uitleg voorzien. Deze uitleg wordt getypt in Word.
Groep 5 gaat informatie over 'mummies' verwerken in Word, we gaat letten op; kleur van de vragen en antwoorden, leestekens, leesbaarheid, complete antwoorden en bijpassende plaatjes. Er is al een goed begin gemaakt.
Groep 6 gaat een eigen piramide bouwen, inclusief graf en schatten. Zij hebben informatie verworven, gebrainstormd in groepjes en kunnen nu aan de slag. Het uiteindelijke bouwwerk wordt voorzien van een uitleg, getypt in Word.
Groep 7 gaan in 2- en 3tallen op zoek naar de '7 wereldwonderen', hiervan gaan zij een powerpointpresentatie maken. Deze bevat 18 pagina's; een begin, inleiding, 2 pagina's per wereldwonder, bronnen, slot. 
Groep 8 is bezig met het eigen project, hiervoor hebben ze zelf een leerling gekozen en met deze leerling gaan zij dit project uitvoeren. Tot nu toe gaat het goed en wordt er met veel enthousiasme aan gewerkt. 1 tweetal gaat aan de slag met het spel Loxio.

Ik heb veel inzet en enthousiasme gezien vandaag; maak er wat moois van!
En weet; 'van proberen, kun je leren!'.