Proberen = leren!

Algemeen 16-10-2018
Groep 2 en 3 zijn aan de slag gegaan met 'osmo'. Dit is een ICT programma waarbij we juiste getallen moeten maken met symbolen en/of tangram de juiste dieren maken. Hiervoor is doorzettingsvermogen nodig, wat een toppers zijn jullie om toch nog even door te proberen om uiteindelijk het doel te behalen!
Groep 4 heeft het oerwoud-alfabet prachtig uitgewerkt in word, inclusief plaatjes! Super knap gedaan, weer een vaardigheid erbij geleerd! Nu gaan zij aan de slag met het spel 'maniki', juiste codes in de juiste volgorde zetten om de dieren op de juiste plek te krijgen. Dit is moeilijker dan wij denken... Maar uiteindelijk klopt onze code!
Groep 5 heeft prachtige indianenhuizen ontworpen en gemaakt, ze hebben de 4 verschillende huizen gecombineerd tot 1 creatief en origineel exemplaar! Vooral de uitleg maakt duidelijk hoe jullie hierover nagedacht hebben, super gedaan! We gaan nu in 2 tallen een indianen rammelaar en trommel maken, hierbij gaan we een liedje / rap schrijven van 20 regels. Dat wordt een muziekspektakel!
Groep 6 heeft mooie, indrukwekkende PPP gemaakt. Af en toe zijn de planten en dieren niet te vinden in de Nederlandse vertaling, we hebben hard gewerkt! We gaan nu beroemde gebouwen opzoeken in ons land, 2 hiervan gaan we nabouwen. Succes!
Groep 7 hebben mooie racewagens gemaakt en races gehouden, we hebben mooie technieken ontdekt en ontworpen! We gaan nu quizkaartjes maken, deze quiz gaan we spelen met klasgenootjes en de resultaten gaan we verwerken in een tabel.
Groep 8 heeft 3 vragen beantwoord, hierbij hebben we de bereking nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Deze ontbrak helemaal of gedeeltelijk, dus dit is een leerproces voor de volgende keer! Interviewvragen zijn goed uitgewerkt in een grafiek en cirkeldiagrammen.
Nu gaan we een nieuwe puntentelling ontwerpen voor de Formule 1, dit gaan we beschrijven in een betoog om de grote mannen van de formule 1 te kunnen overtuigen. En we gaan 4 GP's met elkaar vergelijken in een venn-diagram en hierbij gaan we 10 conclusies opstellen.