Alles over

Groep 5

Welkom op de pagina van groep 5.
Veel lees- en oefenplezier!

Dit zijn wij:
Bovenste rij van links naar rechts: Mila, Daphne, Duko, Aron, David, Amy en juf Sanne
Middelste rij van links naar rechts: Roan, Gyan, Isabel, Mohammed, Quintijn en Silas. 
Onderste rij van links naar rechts: Gerlano, Sterre, Denyse, Tolgahan, Eva, Aaron en Jessey

Handige sites:
* Rekenenspellen met geld klik hier                * Werkbladen van alle vakken op Huiswerkweb klik hier
* Oefenen voor alle vakken klik hier                * Alle vakken oefenen voor Cito klik hier 

Rekenen:
* Klik hier om tafels, plus- en minsommen te oefenen.  
* Klik hier om het klokkijken (analoog + digitaal) te oefenen.

Lezen:
* Klik hier om woorden op snelheid te lezen / oefenen.

Spelling:
* Klik hier om de woorden van spelling te oefenen.
* Klik hier om in te loggen op spellingoefeneningen.nl 

Documentatie

Foto's van Groep 5

Bezoek aan de boerderij Groep 5

Openen

IPC startpunt wat eten we vandaag Groep 5

Openen

Dierendag Groep 5

Openen

Start IPC Groep 5

Openen

Activiteiten van Groep 5

Bouw! afgerond Groep 5 18-02-2019
Yes! Ook Jessey heeft Bouw! afgerond!
Goed gedaan topper!
Bouw! afgerond Groep 5 04-02-2019
YES!! Deze topper heeft zijn Bouw!-diploma behaald! Gefeliciteerd David!
Bezoek boerderij Groep 5 25-01-2019
Woensdag zijn wij met groep 5 en 6 naar de boerderij van Mila's oom geweest. In het kader van IPC wat eten we vandaag zijn we rond gaan kijken hoe de boerderij eruit ziet, welke producten hier vandaan komen, vragen stellen aan de boer en vooral koeien voeren. De kinderen hadden het erg naar hun zin. Op school zijn we begonnen met een plattegrond te maken op paint van de boerderij. Leuk en leerzaam!
Wat was het vorige week woensdag toch leuk! Tijdens de lunch mochten we verschillende gerechten proeven als startpunt van ons nieuwe thema 'Wat eten we vandaag?'. Ouders hebben gerechten klaargemaakt uit verschillende delen van de wereld. Zo was er bijvoorbeeld falafel met hummus uit Syrië, injera met verschillende ingrediënten uit Ethiopië, ugali en samosa's uit Kenia, chili con carne uit Mexico, nasi uit Indonesië, cocosmelk uit China, dadels uit Turkije en pompoen uit Nederland. Genoeg dus om te proeven en te ontdekken. Niet alleen de kinderen vonden dit ontzettend leuk, maar ook de ouders en de leerkrachten. 

#internationaal #ouderbetrokkenheid #gezelligheid #ontdekken

Voor een filmpje van deze middag, bekijk onze Facebookpagina of Instagram!
Projectgroep indianen Groep 5 05-11-2018
Eva, Daphne, Mila, Aaron, Duko en Gyan hebben hard aan hun indianen project gewerkt. Ze hebben veel informatie getypt en uiteindelijk een indianenhuis ontworpen. In de klas hebben ze hun kunstwerken gepresenteerd. De kids waren erg onder de indruk. Juf Rianne heeft ze beloond met een dikke voldoende. We zijn trots op hen!
Rekencircuit wegen Groep 5 10-10-2018
Vandaag hadden we een ander soort rekenles. We hadden namelijk verschillende opdrachten in een circuit. Alle opdrachten gingen over wegen en gewichten. We hebben verschillende materialen gewogen met een weegschaal, we hebben opdrachten op Snappet gemaakt over wegen, we hebben een werkblad met verschillende weegschalen ingevuld en we hebben domino gedaan met grammen. Al met al hebben we veel geleerd over gewichten en wegen. Het belangrijkste is dat we nu weten dat 1kg 1000 gram is en je 1 kilo kan verdelen in 2 halve kilo's oftewel 500 gram. Ook weten we nu dat je 1kg kan verdelen in 10x 100 gram. Handig om te weten! Dankjewel stagejuf Sanne voor deze leuke en leerzame les!
Dierendag Groep 5 04-10-2018
Vandaag is het dierendag dus mochten de huisdieren mee naar school, leuk!!!!
 
Bouw! afgerond Groep 5 04-10-2018
Quintijn heeft vandaag zijn Bouw! diploma in ontvangst mogen nemen! Hij heeft het hele programma afgerond. Wat zijn we trots op jou topper!!
Start IPC Groep 5 24-09-2018
Maandag zijn we gestart met ons eerste project van IPC, namelijk ons brein. Als startopdracht zijn we als detective in de school gaan rondlopen. We hebben stiekem in alle klassen gekeken hoe er gewerkt wordt. Al onze gegevens hebben we ingevoerd in de computer. Via een speciale website kwamen de uitslagen in beeld.