-->

Activiteiten

Activiteiten

Groep 2 | 01-10-2025
De fantastische vijf /op avontuur
Groep 2 is deze maand op zoek gegaan naar hun fantastische vijf.
We behandelen het boek: De fantastische vijf.
De kinderen hebben hun eigen top vijf van fantastische dieren gemaakt en die op een kaart geplakt.
Elke dag behandelen we een dier. Staat dit dier op hun kaart dan mogen ze een rondje kleuren onder het dier.
Wie de kaart vol heeft en al zijn of haar dieren gevonden heeft krijgt een speurders diploma.
Er wordt dan ook elke dag wat afgespeurd. Dit gebeurt in het speelleerlokaal wat al behoorlijk gaat lijken op een safarie/jungle.
De kinderen helpen daaraan mee d.m.v. knuffeldieren die ze van thuis meenemen en zelf maken.
Het thema van GSK en de kinderboekenweek sluit hier ook mooi bij aan.
Elke dag gaat groep 2 op avontuur!
Volledig verhaal
Groep 4 | 26-09-2025
Het is weer voorbij die mooie zomer
We hebben weer een mooie herfstknutsel gemaakt om het bij onze kapstok wat op te fleuren
Samen met meester Ryan leuke herfstbladeren gezocht en toen lekker creatief bezig geweest met een heel mooi resultaat.
Volledig verhaal
Groep 7 | 25-09-2025
Start IPC: Zo zien zij de wereld
De aankomende tijd gaan we aan de slag met het IPC thema: zo zien zij de wereld.We gaan het volgende leren: hoe de ‘impressionisten’ de wereld zagen, hoe kunstvormen elkaar beïnvloeden, hoe muziek en beeld bij elkaar passen, wie Rembrandt van Rijn en Vincent van Gogh zijn en wat zij met kunst te maken hebben, over verschillende kunststijlen door de jaren heen, hoe mensen elkaar beïnvloeden door beelden.

Deze week is het thema geïntroduceerd. De kinderen hebben hun eigen kennis al opgehaald door een mindmap te maken over een kunstenaar. Het resultaat is te zien bij de afbeeldingen. Daarnaast brengen we ook een bezoek aan het Rijksmuseum om echte kunst gaan bewonderen! We hebben er heel veel zin in. 
Volledig verhaal
Groep 6 | 25-09-2025
Start IPC: Zij maakten het verschil
Deze week zijn wij begonnen met het IPC thema: Zij maakten het verschil. We gaan veel leren over verschillende historische figuren die een invloed hadden op de wereld. Hieronder staat beschreven wat de doelen zijn van dit IPC thema.


Bij mens en samenleving leren we:
  • over mensen die hebben gestreden voor de rechten van anderen.
Bij geschiedenis leren we:
  • over de tijd van regenten en vorsten (tijdvak 6).
  • over de tijd pruiken en revoluties (tijdvak 7).
  • over wereldleiders uit het verleden.
  • hoe je een tijdlijn maakt.
  • wie Napoleon en koning Willem I waren en hoe ze de wereld hebben veranderd.
  • hoe leiders van vroeger verschilden van leiders van nu.
  • over de Nederlandse wetenschappers Spinoza en Eisinga.
Bij kunstzinnige vorming leren we:
  • hoe kunstenaars onze kijk op de wereld kunnen beïnvloeden.
  • over het werk van een beroemde beeldhouwer.
  • hoe je een portret schildert van iemand die veel voor je betekent.
Bij muziek leren we:
  • over bekende muzikanten uit Nederland en andere landen.
  • hoe we in ongeveer dezelfde stijl zelf muziek componeren.
  • waarom bepaalde muziekstukken en muzikanten belangrijk zijn.
Bij internationaal leren we:
  • hoe internet landen met elkaar heeft verbonden.
  • over mensen die wereldwijd van grote betekenis waren of zijn.
We werken veel samen met groep 5. Hierdoor kunnen wij hen op weg helpen met allerlei ICT vaardigheden. 
Volledig verhaal
Groep 1 | 19-09-2025
Feest
De Wegwijzer bestaat 50 jaar, dat betekent natuurlijk feest op school. 
Maandag mochten we allemaal in oud-Hollandse/Spakenburgse kleding naar school komen. En kregen we heerlijke poffertjes.
Dinsdag kregen we allemaal een lekker ijsje van de ijscoboer.
Woensdag was er een kleedjesmarkt op school.
Donderdag gingen we op schoolreisje met de bus naar de Linnaeushof.  
Vrijdag stond het plein vol met springkussens. 
Het was een fantastisch feest!
Volledig verhaal
Groep 3 | 18-09-2025
Schoolreis naar Linnaeushof
In het kader van ons 50 jarig bestaan zijn we vandaag met de bus naar de Linnaeushof in Bennebroek geweest! Onderweg in de bus regende het maar bij aankomst was het droog!! De kinderen hebben heerlijk gespeeld en een lekker patatje en een ijsje gegeten. Wat een topdag!
Volledig verhaal
12