-->

Visie

De Wegwijzer: Samen zicht op jouw weg!

Wij willen je weg niet bepalen, maar gaan samen met jou op zoek naar jouw weg. Samen met God begeleiden we ieder kind op zijn eigen weg.

Onze speerpunten hierbij zijn:
  • God heeft zicht op jouw weg;
  • Oog voor ieder kind op de weg;
  • Wij hebben zicht op jouw weg;
  • Ieder kind heeft zicht op zijn weg.
De Wegwijzer is er voor ieder kind! Als school willen we bij elke kind kijken wat hij/zij nodig heeft en daar ons aanbod op afstemmen. Zo proberen we ons zowel op de zorg voor meer praktische gerichte kinderen als de zorg op meer- en hoogbegaafde leerlingen te richten.

Begaafdheidsprofielschool.
De Wegwijzer is een begaafdheidsprofiel school. Scholen met dit certificaat kenmerken zich door kwalitatief hoogwaardig onderwijs en begeleiding aan hoogbegaafde leerlingen.
28 scholen in Nederland hebben dit certificaat.
Alle leerkrachten hebben een basiscursus over hoogbegaafdheid gevolgd en het aanbod binnen school is gericht op de onderwijsbehoefte van de leerlingen.
In de schoolgids kunt u meer lezen over het aanbod en de opbouw binnen onze school.

Handgroep
Binnen de Wegwijzer hebben we tevens een aanbod voor de meer praktijkgerichte leerlingen. De handgroep is een groep die werkt aan verschillende projecten en technische opdrachten. Een opdracht duurt 2 weken. De begeleiding, evaluatie, instructie en verwerking vinden plaats buiten de groep en onder begeleiding van een leerkracht.

Zie het visiedocument voor verdere toelichting op onze visie.